bahmansoltani4444444

bahmansoltani4444444

bahmansoltani4444444
bahmansoltani4444444

bahmansoltani4444444

bahmansoltani4444444

دانلود انتخاب و اجرای استراتژی با استفاده از تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش و کارت ارزیابی متوازن


انتخاب و اجرای استراتژی با استفاده از تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش و کارت ارزیابی متوازن

انتخاب و اجرای استراتژی با استفاده از تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش و کارت ارزیابی متوازن

دانلود انتخاب و اجرای استراتژی با استفاده از تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش و کارت ارزیابی متوازن

حسابداری مالی مدیریت مالی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 331 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39

پاورپوینت انتخاب و اجرای استراتژی با استفاده از تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش و کارت ارزیابی متوازن

دانلود انتخاب و اجرای استراتژی با استفاده از تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش و کارت ارزیابی متوازن

پاورپوینت درباره خرس پاندا 65 اسلاید

پاورپوینت درباره خرس پاندا اسلاید درباره خرس پاندا پاورپوینت درباره زندگی خرس پاندا اسلاید درباره کودکان آشنایی کودکان با حیوانات پاورپوینت آشنایی بچه ها با پاندا خرس پاندا پاورپوینت
دسته بندی آموزشی
بازدید ها 21
فرمت فایل pptx
حجم فایل 13894 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
پاورپوینت درباره خرس پاندا 65 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

توضیحات :

پاورپوینت درباره خرس پاندا 65 اسلاید

 

بخشی از اسلاید :

پاندا از گونه های نادر خرس با ظاهر منحصر به فرد و دوست داشتنی است که بومی کشور چین بوده و در حال حاضر در کوه های مرکزی و غربی چین زندگی می کند.

خرس های پاندا حیواناتی خجالتی هستند که اگرچه هرگز به محدوده زندگی انسان ها پا نمی گذارند.

این حیوان زیبا برخلاف اکثر خرس ها خواب زمستانی ندارد، بچه های بسیار کوچکی به دنیا می آورد و با رژیم غذایی تا حد زیادی گیاهی به حیات خود ادامه می دهد.

بچه یک روزه پاندا عکس

اما به مرور زمان زیست گاه های آن ها توسط بشر نابوده شده و به همین دلیل در معرض تهدید انقراض قرار گرفته اند.

مشخصات ظاهری پاندا :پاندا از انواع خرس با اندازه متوسط تا بزرگ است که قد آن معمولا بین 1.2 تا 1.5 متر و وزنش بین 75 تا 135 کیلوگرم می باشد.

پانداها مانند سایر خرس ها سر بزرگ، دم کوتاه و یک پوزه بلند با بینی بزرگ دارند و از حس بویایی خوبی برخوردار هستند.

حقایق جالب درباره پانداها

و...

پاورپوینت درباره خرس پاندااسلاید درباره خرس پانداپاورپوینت درباره زندگی خرس پاندااسلاید درباره کودکان آشنایی کودکان با حیواناتپاورپوینت آشنایی بچه ها با پانداخرس پاندا پاورپوینت

سریال‌های تلویزیونی غیررسمی:مردم‌نگاری تماشاگران زن جوان تحصیل‌کرده‌ی سریال گمشدگان (زمستان 88)

سریال‌های تلویزیونی غیررسمی:مردم‌نگاری تماشاگران زن جوان تحصیل‌کرده‌ی سریال گمشدگان (زمستان 88)

پژوهش حاضر در مورد مصرف و دریافت سریال‌های تلویزیونی غیررسمی است سریال‌های روز خارجی که نه از طریق تلویزیون داخلی، بلکه به صورت مجموعه‌ی دی‌وی‌دی توزیع و مشاهده می‌شوند


مشخصات فایل
تعداد صفحات101
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیکارشناسی ارشد

توضیحات کامل

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد ارتباطات گرایش تحقیق در ارتباطات با عنوان

سریال‌های تلویزیونی غیررسمی:مردم‌نگاری تماشاگران زن جوان تحصیل‌کرده‌ی سریال گمشدگان (زمستان 88)

*قابل ذکر است که پاورپوینت با 21 اسلاید بصورت رایگان ضمیمه شده است:)
 
چکیده:
پژوهش حاضر در مورد مصرف و دریافت سریال‌های تلویزیونی غیررسمی است سریال‌های روز خارجی که نه از طریق تلویزیون داخلی، بلکه به صورت مجموعه‌ی دی‌وی‌دی توزیع و مشاهده می‌شوند. هدف اصلی این پژوهش شناخت گونه‌های مواجهه مخاطب در فرهنگ رسانه‌ای بومی با جریان فرهنگ جهانی است. با مطالعه گونه‌های مواجهه و مصرف سریال لاست در بین زنان به عنوان بخشی از بینندگان سریال‌های غیررسمی در ایران، دگرگونی‌های مصرف رسانه‌ای در عصر جهانی‌شدن بررسی ‌شده‌است. در این پژوهش از نظریه های جهانی شدن، صنعت فرهنگ سازی، آستانگی آئین و آئینی کردن، مفهوم اجتماع و مخاطب فعال استفاده شده است. این مطالعه با روش کیفی اجرا و اطلاعات مورد نیاز با استفاده از تکنیک مصاحبه عمقی با زنان تحصیل کرده گردآوری شد. 
 
سوالهای این پژوهش عبارت بوده‌اند از:1. زنان از چه طریقی با کانال‌های غیررسمی توزیع و پخش سریال لاست آشنا می‌شوند؟2. نقش مخاطبان- زنان-  در رواج عرضه این محصولات فرهنگی و رسانه‌ای چیست؟3. نوع برخورد زنان با سریال‌ها و نحوه تماشای آنها چگونه بوده‌است؟4. پیامدهای تماشای سریال‌های غیررسمی چیست؟5. آشنایی و استفاده از این رسانه‌ی غیررسمی چه تغییری در نگرش ایشان به محصولات رسانه رسمی دارد؟6. دلایل گرایش و علاقه مخاطبان- زنان- به سریال‌ها چه بوده‌است؟
 
نتایج کسب شده حاکی از آن است که مصاحبه‌شوندگان بیشتر از طریق گروه دوستان، آشنایان با سریال لاست آشنا شده‌اند. تماشای سریال‌های غیررسمی تنها به منظور سرگرمی نبوده‌است بلکه در عین حال، انتخاب تماشای سریال لاست واجد معنای اجتماعی است: مخاطبان برای ورود به مرزهای یک اجتماع و هویت یابی به تماشای سریال روی می‌آورند. بررسی نوع تماشای سریال لاست در محیط های خانوادگی و غیرخانوادگی نشان می‌دهد که الگوی جدید تماشا در تقابل با شیوه سنتی سریال‌بینی-تماشا در جمع خانواده- قرار دارد؛ مخاطبان به دلایل مختلفی همچون عدم هماهنگی زمان تماشا با دیگری، کشش داستانی، عدم پذیرش تماشای این سریال در جمع خانواده و ... به سمت مصرف شخصی در تماشای مجموعه دی‌وی‌دی سریال‌ سوق یافته‌اند. آنان در مواجهه با سریال لاست که به سبک معماگونه و پررمز و راز است؛ فعالانه ارتباطی عمیق با سریال برقرار کرده‌اند. تجربه‌ی تماشای سریال لاست با شخصیت هایی متفاوت و پیچیده که هرکدام نمایندگانی از نژادهای مختلف سراسر دنیا هستند در فضای بهشت گونه‌ی بدون زمان و مکان، همچون رویای سفر به دنیای آرمان زدایی شده انسان معاصر بوده‌است. 
 
 
واژگان کلیدی:

مخاطب فعال

مفهوم اجتماع

مصرف رسانه‌ای

سریال لاست (گمشدگان)

 
 
طرح مسئله:
ورود و رواج سریال‌های خارجی از کانالی غیر از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تقریباً از اواخر سال 1386؛ با سریال‌های گمگشدگان ، فرار از زندان  ، دوستان  و... به صورت مجموعه دی‌وی‌دی و از طریق فروش اینترنتی، مغازه‌ها و دست‌فروش‌های خیابانی در دسترس مردم قرارگرفت.از سال‌ها قبل، تلویزیون مجرای انحصاری نمایش و پخش فیلم و سریال خارجی در ایران به شمار می‌رفت. این انحصار همراه با رشد و گسترش تکنولوژی‌های جدید در طول زمان دچار تغییراتی شد. با ورود ویدیو، پخش فیلم سینمایی خارجی از انحصار تلویزیون خارج شد اما هنوز مجموعه‌های تلویزیونی دنباله‌دار از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد.
 
 ماهواره در آغاز بیشتر از آنکه منبعی برای پخش سریال باشد منجر به فهم موضوع اصلی داستان سریال‌هایی شد که با سانسور در ایران پخش می‌شدند. البته در حال حاضر با ورود شبکه های ماهواره‌ای همچون فارسی‌وان، ماهواره توانسته مخاطب سریال‌بین را به خود جذب کند اما این رسانه نیز مانند تلویزیون در بند «پخش» است. ورود کامپیوتر و دستگاه‌های پخش دی‌وی‌دی به خانه‌های مردم، رشد اینترنت، بالارفتن سواد رسانه‌ای مردم، ارزان شدن دی‌وی‌دی و سهولت تکثیر و کپی آن ، زیرنویس فارسی و... منجر به این شد که امروز شاهد رشد جریان نسبتاً قوی و قابل ملاحظه‌ی توجه و استقبال از مجموعه‌های دی‌وی‌دی شامل سریال‌های روز  امریکا، کره، استرالیا و... از کانالی غیر از صداوسیما در ایران باشیم.در مطالعه ارتباطات- و نیز جریان ورود مجموعه‌های دی‌وی‌دی سریال‌ها به ایران-  صاحب‌نظران رسانه سه حوزه متمایز را مورد توجه قرار می‌دهند. این سه منظر به تعبیر دالگرن سه بعد منشور، شامل صنعت (تولید)، مجموعه ای از متون دیداری و شنیداری و نیز یک تجربه اجتماعی- فرهنگی(مخاطبان) است (دالگرن،1380). آنچه در مطالعه ارتباطاتی مجموعه دی‌وی‌دی سریال‌های غیررسمی، دغدغه این پایان نامه است شناخت مخاطبان ‌سریال‌های غیررسمی و متن این سریال‌ها از زاویه دید مخاطبان است. 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب  
                     
      1- فصل اول: کلیات پژوهش 1
1-1 طرح مسئله 1
2-1- ضرورت و اهمیت پژوهش 3
3-1- هدف‌های پژوهش 4
4-1- سوال‌های پژوهش 4
5-1- فرضیه‌های پژوهش 4
6-1- تعریف نظری مفاهیم 5
 
فصل دوم: مبانی نظری پژ.هش 8
1-2- تحقیقات پیشین 9
2-2- چارچوب نظری پژوهش 11
1-2-2- جهانی شدن 11
2-2-2- صنعت فرهنگ سازی 13
3-2-2-آستانگی آیین و آیینی کردن 15
4-2-2- مفهوم اجتماع 17
5-2-2- مخاطب رسانه‌ 21

آیین اجتماع بینندگان محصولات رسانه‌ای جهانی 25

 
فصل سوم: روش‌شناسی پژوهش 26
1-3-روش تحقیق 27
2-3- جامعه تحقیق 28
3-3- روش نمونه‌گیری و حجم نمونه 28
4-3- روش و ابزار گردآوری اطلاعات 30
5-3- اعتبار و پایایی تحقیق 31
6-3-روند پژوهش 32
 
فصل چهارم: یافته‌های پژوهش 34

1-4- زنان در شبکه‌ی اجتماعی بینندگان سریال لاست 36

1-1-4- نحوه آشنایی و شنیده‌ها در مورد لاست (آگاهی و اقناع)‌‌ 36
1-1-1-4- پیشروهای بیننده سریال لاست 36
2-1-1-4- اکثریت بیندگان لاست 37
3-1-1-4- همه‌گیری و عقب نماندن از جمع 38
2-1-4- نحوه بدست آوردن مجموعه دی‌وی‌دی سریال لاست 38
1-2-1-4- خریدن مجموعه دی‌وی‌دی سریال لاست 38
2-2-1-4- امانت‌گرفتن مجموعه دی‌وی‌دی سریال لاست 39

3-1-4- تماشای مجموعه‌های دیگر از سریال‌های غیررسمی 40

1-3-1-4- سریال لاست دریچه‌ای برای تماشای سریال‌های غیررسمی دیگر 40
2-3-1-4- تماشای سریال لاست، استقبال نکردن از سریال‌های غیررسمی دیگر 41
4-1-4- معرفی سریال لاست به دیگران 41
5-1-4- دیگران خارج از گود شبکه سریال لاست 43
2-4- گونه‌های مواجهه و مصرف رسانه‌ای زنان از سریال لاست 44
1-2-4- وسیله پخش و تماشای دی‌وی‌دی‌ها 45
1-1-2-4- تلویزیون 45
2-1-2-4- کامپیوتر 46
3-1-2-4- لپ‌تاپ 46
2-2-4- زمان تماشای سریال لاست 47
3-2-4- انتخاب همراه برای تماشای سریال لاست 48
1-3-2-4- مجرد تنها در خانه 49
2-3-2-4- مجرد به همراه یکی از اعضاء خانواده 50
3-3-2-4- مجرد در خوابگاه 52
4-3-2-4- متاهل با همسر 53
5-3-2-4- متاهل تنها 54
4-2-4-تماشای سریال لاست و پیوستن به یک جمع 55
1-4-2-4- هم‌صحبت‌های سریال لاست 55
2-4-2-4- موضوع‌های بحث سریال لاست 57

5-2-4- پیامدهای تماشای سریال لاست 58

1-5-2-4- تغییر نگرش نسبت به سریال‌های تلویزیون 58
2-5-2-4- تجربه تماشایی متفاوت و تاثیرگذاری بر سبک زندگی 59
3-4- جذابیت‌های سریال لاست از نظر زنان 60
1-3-4- تماشای ایرانی سریال لاست( مجموعه‌های دی‌وی‌دی) 61
1-1-3-4- شکستن محدودیت زمانی 61
2-1-3-4- زبان اصلی و زیرنویس 62
3-1-3-4- سطح درگیری ذهنی 62
2-3-4- محتوا و داستان سریال لاست 63
1-2-3-4- سبک معما گونه سریال لاست 63
2-2-3-4- روایت غیرخطی سریال لاست 64

3-2-3-4- بحث‌های فلسفی و علمی در سریال لاست 65

4-2-3-4- نکات آموزنده سریال لاست 65
5-2-3-4- بازنمایی متفاوت زنان در سریال لاست 67
 
فصل پنجم: نتایج پژوهش 68
1-5- سریال لاست، رویارویی با یک پیام جهانی 69

2-5- شکل گیری اجتماع بینندگان سریال لاست در ایران 71

3-5- الگوی تماشای سریال لاست در محیط خانواده‌ی ایرانی 76
1-3-5- شخصی‌شدن مصرف رسانه 77

2-3-5- خط بطلان بر انفعال مخاطب بومی جهانی 79

4-5- رویای سفر به دنیای آرمان زدایی شده انسان معاصر 80

5-5- آینده رسانه‌ی رسمی در مواجهه با رسانه غیررسمی 82

6-5- محدودیت‌های پژوهش 84
7-5- پیشنهادهای ‌پژوهش 85
فهرست منابع ومآخذ 93
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت استراتژی بازاریابی در گردشگری ورزش با رویکرد مدیریت ذائقه تماشاگران

پاورپوینت استراتژی بازاریابی در گردشگری ورزش با رویکرد مدیریت ذائقه تماشاگران

دانلودپاورپوینت”استراتژی بازاریابی درگردشگری ورزش با رویکرد مدیریت ذائقه تماشاگران “با 79 اسلاید تخصصی ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات79
حجم3765 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیگردشگری و توریسم

توضیحات کامل

پاورپوینت”استراتژی بازاریابی درگردشگری ورزش با رویکرد مدیریت ذائقه تماشاگران “

 

 

 

تعریف گردشگری ورزشی

| sport tourism گردشگری ورزشی | sport tourism ، یکی از زیرمجموعه های گردشگری و صنعت توریسم است که شامل سفر کردن به مناطق مختلف جهان به منظور شرکت کردن در یک رویداد و مسابقه ورزشی و یا تماشای فعالیت ورزشی است. البته ، ممکن است که بسیاری از افراد نام این نوع از گردشگری را نشنیده باشند و همچنان برای دیدن یا شرکت در رقابت های ورزشی به کشورهای برگزار کننده رقابت ها سفر کنند. برگزاری هر کدام از مسابقات و رویدادهای ورزشی، فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری و میزبانی و به تبع آن، رشد اقتصادی به وجود می آورد. به همین دلیل، گردشگری ورزشی ، صنعت رو به رشدی بوده و همه کشورها تلاش می کنند تا پیش زمینه های این صنعت سود آور را در کشورشان فراهم کنند.

 تاریخچه صنعت گردشگری

تاریخچه صنعت گردشگری به ۲۰۰۰ سال قبل و زمان روم باستان بر میگردد. در آن دوره، شهروندان روم باستان ثروتمند مصمم شدند که برای تعطیلات تابستان از شهر کمی فاصله بگیرند. بنابراین، مسئولین صنعت گردشگری، نیازهای گردشگران را تامین کردند و اقتصاد و وضعیت گردشگری کشور برای مدت های طولانی رشد چشمگیری داشت اما با پایان دوره امپراطوری روم، این دوره هم به پایان رسید. علاوه بر این، در قرون وسطا ، علاقمندان به گردشگری مجددا توانستند زمینه گردشگری را با برنامه ریزی برای سفر و تهیه مکان هایی برای خوردن و خوابیدن فراهم کنند. علاوه بر علاقه به گردشگری ، عواملی مانند سلامت و فرهنگ نیز موجب شد تا افراد زیادی از آبگرم ها و ساحل های شهرهای اروپا بازدید کنند. یکی دیگر از دلایل ایجاد و رشد گردشگری ، صنعتی شدن جوامع اروپا و افزایش اوقات فراغت طبقه ثروتمندان بود. در این دوره، کارآفرینان شروع به ساخت انواع هتل ها ، جاده ها و کشتی های مسافرتی کردند. صنعت گردشگری در سال ۱۳۰۰ شمسی به طور پیوسته موفق و پررونق بوده اما در کل، موفقیت آن به خواسته های گردشگران و شرایط اقتصادی بستگی داشت. موضوعات مورد بحث در این مقاله شامل انواع گردشگری ورزشی، تاثیر گردشگری ورزشی، آموزش گردشگری ورزشی ،گردشگری ورزشی در ایران وگردشگری ورزشی و اقتصاد هستند.

 

خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی

  انواع گردشگری ورزشی

 

با توجه به هدف گردشگر از سفر به کشور مقصد، گردشگری ورزشی به سه گروه تقسیم بندی میشود که عبارتند از: گردشگری رویدادهای ورزشی گردشگری رویدادهای ورزشی، رویدادهای بزرگی مانند مسابقه های جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک را در بر میگیرد. این دو رویداد ورزشی مهم، جز رودادهایی هستند که هر چهار سال یکبار، تعداد زیادی از طرفداران این رشته های ورزشی را در یک جا جمع می کند. گردشگری ورزشی فعال گردشگران گردشگری ورزشی فعال، افرادی هستند که برای انجام یک ورزش خاص و یا شرکت در یک رویداد ورزشی سفر می کنند. این رویدادها شامل انواع ورزش ها و تورنمنت ها است. به طور معمول افراد برای انجام و شرکت در مسابقه هایی مانند شنا، قایق رانی، موج سواری و ماهیگیری به کشورهای دیگر سفر می کنند. این نوع از گردشگری ورزشی به دو گروه تقسیم می شود: شرکت کنندگان در رویداد این افراد، ورزشکارهای آماتور و یا حرفه ای هستند که برای رقابت کردن در رشته های ورزشی مختلف به کشور مقصد سفر می کنند. علاقمندان به رویداد علاقمندان به ورزش، افرادی هستند که صرفا به قصد تفریح و سرگرمی در رقابت های ورزشی شرکت می کنند. گردشگری ورزشی نوستالژیک و مشاهیر در این نوع از گردشگری ، گردشگران از جاذبه های گردشگری ورزشی بازدید می کنند. از جمله نمونه های گردشگری نوستالژیک میتوان به بازدید از تالارهای مشاهیر ، موزه ها و ورزشگاه های مشهور و حتی دیدار با قهرمان ها و مشاهیر ورزشی اشاره کرد.

 

 

تاثیر گردشگری ورزشی

گردشگری می تواند از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر میزان درآمد و رشد کشورها تاثیر گذاشته و یکی از منابع مهم اشتغال زایی و کسب درآمد نیز محسوب می شود. امروزه رویدادهای ورزشی بسیار مورد علاقه و توجه عامه مردم و ورزشکاران هستند. یکی از تاثیرات گردشگری ورزشی این است که گردشگران می توانند با جنبه های مختلف فرهنگ و جاذبه های کشور میزبان (کشور برگزار کننده مسابقات) اشنا شده و تبادل فرهنگی کنند. علاوه بر این، ترکیب ورزش و گردشگری، مفهوم و ساختار جدیدی را برای پرکردن اوقات فراعت و ایجاد شادی و نشاط فراهم آورده است. از این جهت، گردشگری ورزشی میتواند در ارتقا سرزندگی و بهبود سلامت جوامع نقش موثری داشته باشد. همچنین، کشورهای پیشرفته در زمینه ورزش سرمایه گذاری کرده و به صورت جدی و پیوسته از ورزش حمایت می کنند. زیرا ، توجه به شور و نشاط افراد و مخصوصا نیروی کار، منجر به افزایش کارایی و کاهش چشمگیر میزان جرم و بزه می شود.

آموزش گردشگری ورزشی

از آنجایی که صنعت گردشگری در حال رشد و توسعه بوده و مفاهیم این حوزه نیز به طور چشمگیری در حال توسعه و تغییر هستند، بنابراین ، تور لیدرها باید با این مفاهیم آشناشوند تا بتوانند گردشگران زیادی را جذب کنند. در همین راستا، مرکز آموزش مجازی پارس، بسته های آموزشی تحت عنوان گردشگری ورزشی را برای علاقمندان به این حوزه ارائه کرده است. آموزش گردشگری ورزشی شامل اشنایی با انواع گردشگری، تاثیر گردشگری ورزشی بر اقتصاد کشورها، عوامل موثر بر گردشگری ورزشی و تاثیر گردشگری ورزشی بر مبادلات فرهنگی می شود. همچنین، شرکت کنندگان در دوره گردشگری ورزشی می توانند در امتحان پایان دوره آنلاین این مرکز شرکت کرده و مدرک معتبر دریافت کنند. بعضی از سرفصل های ان دوره شامل: فصل اول اصول گردشگری تاریخچه گردشگری انواع گردشگری فصل دوم گردشگری ورزشی شناخت و تاثیر ورزش تاثیرات گردشگری ورزشی فصل سوم انواع رشته های ورزشی گردشگری کوهنوردی جت اسکی اسکی در برف فصل چهارم گردشگری رویدادهای ورزشی گردشگری ورزشی فعال گردشگری ورزشی نوستالژیک و مشاهیر مخاطبان گردشگری ورزشی گردشگری ورزشی و اقتصاد تأثیرات فرهنگی و اجتماعی گردشگری ورزشی تأثیرات گردشگری ورزشی بر محیط زیست گردشگری ورزشی در ایران کشور ما ایران، به دلیل شرایط منحصر به فرد تاریخی و فرهنگی و جغرافیایی ، پتانسیل های زیادی برای جذب گردشگر مخصوصا در زمینه گردشگری ورزشی دارد. در مقایسه با کشورهای عربی و اروپایی که شرایط آب و هوایی شان در برخی از فصول طاقت فرسا گزارش شده، ایران یک کشور چهار فصل است که در اکثر مواقع می تواند میزبان گردشگران ورزشی باشد. بنابراین، با در نظر گرفتن محدودیت های کشور برای جذب گردشگر، مسئولین و سیاست گذران می توانند وضعیت گردشگری ورزشی در ایران را بهبود بخشیده و شرایط کشور را از نظر فرهنگی و ارزشی تعدیل کنند. به همین منظور، تفاهم نامه ای بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و کمیته ملی المپیک منعقد شده که با برنامه ریزی دقیق و اصولی به جذب گردشگر ورزشی و رونق اقتصادی کمک می کند. گردشگری-ورزشی-در-ایران گردشگری ورزشی و اقتصاد گردشگری ، یکی از صنایع اصلی هر کشور است که به طور مستقیم بر اقتصاد تاثیر می گذارد. با توجه به تعداد زیاد گردشگران و علاقمندان به ورزش، گردشگری ورزشی ، یکی از استراتژی های مهم اقتصادی و تجاری برای توسعه زیر ساخت های اقتصادی و اشتغال محسوب میشود. همچنین، در بحث گردشگری ورزشی و اقتصاد، ورزش جز فعالیت هایی است که به گردشگری مرتبط بوده و در نتیجه، موجب رونق اقتصادی کشور می شود. علاوه بر این، ورزش و گردشگری میتوانند توامان بر اقتصاد جهان تاثیر بگذارند و از این جهت ، گردشگری ورزشی بسیار مورد توجه برنامه ریزان، سیاستمداران و اقتصاد دان ها قرار گرفته است. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۷، گردشگری ورزشی یک تجارت ارزشمند و پول ساز است که به سرعت در سطح جهان رشد کرده و انتظار میرود که رشد آن در سالهای بعدی به ۴۰ درصد برسد. به همین دلیل، گردشگری ورزشی ، شیوه ای مطمئن برای توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در همه کشورها مخصوصا کشورهای کمتر توسعه یافته است.

منبع:
https://elearnpars.org/article/what-is-sporting-tourism

خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی

علت رشد گردشگری ورزشی

 

 

دلایل رشد گردشگری ورزشی

۵ علت رشد گردشگری ورزشیReviewed by تحریریه بلیط هواپیما on Mar 7Rating: 4.05 علت رشد گردشگری ورزشی – جاذبه های مختلف گردشگری ورزشی چیست؟خرید بلیط هواپیما به مقاصد توریستی. گردشگری ورزشی. اهداف گردشگری ورزشی. مقاله گردشگری ورزشی. قیمت بلیط ارزان هواپیما به مقاصد توریستی و گردشگری ورزشی.

۵ علت رشد گردشگری ورزشی

شاید بهترین و ساده‌ترین تعریف برای گردشگری ورزشی هر سفری با قصد دیدن یک رویداد یا اتفاق ورزشی باشد. امروزه تعطیلات و سفرها فقط به ساحل خورشید، دریا و تپه محدود نمی‌شود. در عوض، گردشگران نسل جدید تمایل بیشتری نسبت به تعطیلات فعال دارند، به همین دلیل است که گردشگری ورزشی توجه و محبوبیت زیادی را به خود جلب کرده است.

گردشگری ورزشی از نظر دولت‌ها به‌عنوان یک پیشرفت عمده برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود. گردشگری ورزشی با ارزش یک تریلیون دلار در صنعت گردشگری و گردشگری جهانی قرار دارد.

 

دلایل رشد گردشگری ورزشی

گرچه در حال حاضر صنعت گردشگری ورزشی منفعل شاهد رشد بیشتری است، اما گردشگران ورزشی به‌تدریج گردشگری ورزشی فعال را نیز تجربه می‌کنند. حتی در کشورهایی مانند فیجی، برزیل، آفریقا و کره‌جنوبی، صنعت گردشگری ورزشی به‌سرعت در حال رشد است. در زیر پنج روند برتر در بازار جهانی گردشگری ورزشی که توسط متخصصان صنعت شناسایی شده‌اند را معرفی می‌کنیم:

 

شمار رویدادهای ورزشی

خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی

شمار رویدادهای ورزشی

قبل از این هرگز ورزش‌ها شاهد رشد این‌چنینی در تعداد طرفدارانشان نشده بودند. با رویدادهای ورزشی مانند بازی‌های المپیک، لیگ قهرمانان اروپا، تنیس ویمبلدون، جام جهانی کریکت، جام جهانی فوتبال و سوپربول شمار گردشگران ورزشی شاهد افزایش شدید بوده است. برای رویدادهای ورزشی مانند لیگ ملی فوتبال، یا حتی سوپر بول پایگاه بیننده بیش از میلیون‌ها نفر است. با توجه به این روند، تبدیل‌شدن به حامی مالی برای بازی‌های مختلف و تولید درآمد از هر گوشه و کنار جهان آسان‌تر شده است. این عامل باعث شده که ایرلاین‌ها و خطوط هواپیمایی در این صنعت سرمایه‌گذاری زیادی بکنند.

ظرفیت خرج کردن خوب توده مردم

خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی

ظرفیت اقتصادی توده مردم

حدود ده سال پیش، گردشگری به‌خصوص گردشگری ورزشی به‌عنوان یک کار لوکس به شمار می‌رفت که فقط عده محدودی می‌توانستند آن را تجربه کنند. بدیهی است که گردشگری ورزشی نیز مانند دیگر شکل‌های گردشگری هزینه‌های زیادی دارد؛ اما با افزایش افراد علاقه‌مند و بیشتر شدن ظرفیت خرج کردنشان، سرمایه‌گذاران گردشگری ورزشی نیز افزایش می‌یابد. نه‌تنها در کشورهای توسعه‌یافته، بلکه اقتصادهای درحال‌توسعه هم با توجه به سطح درآمد سرانه و قابلیت پیشرفت این کار را انجام می‌دهند.

ظهور تکنولوژی مانند تجزیه‌وتحلیل ورزشی

خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی

تجزیه‌وتحلیل ورزشی

تکنولوژی کمک زیادی به محبوبیت گردشگری ورزشی کرده است. مثلاً فکر کنید در خانه نشسته‌اید و با اینترنت هم بلیط مسابقه تیم موردعلاقه‌تان را می‌خرید و هم بلیط هواپیما به شهری که بازی در آن جریان دارد. به‌ویژه ابزارهایی مانند تحلیل‌های ورزشی که روند کل کار را با جمع‌کردن همه ذینفعان در جامعه ورزشی در یک پلت فرم مشترک ساده می‌کند و این روند نقش مهمی در افزایش محبوبیت یک ورزش خاص بازی می‌کند. برای پیشرفت در تجزیه‌وتحلیل ورزشی، تعداد زیادی از افراد از محلی به محل دیگر سفر می‌کنند تا شاهد رویدادهای ورزشی و تجزیه‌وتحلیل تیم‌های مختلف و مدیران در سطح دقیقه‌به‌دقیقه باشند.

ترجیح دادن یک شیوه زندگی فعال

خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی

ترجیح دادن یک شیوه زندگی فعال

با افزایش شمار مسائل سلامت مربوط به شیوه زندگی، تمایل برای یک زندگی فعال وجود دارد. در حال حاضر برنامه‌های شلوغ‌کاری باعث می‌شود مردم برای انجام حداقل فعالیت‌های بدنی هم وقت نداشته باشند. به همین دلیل نسل جدید ترجیح می‌دهد در تفریحات و سفرهایشان از لحاظ فیزیکی فعال‌تر باشند. خانواده‌های دارای دو درآمد، بیشتر چنین سفرهایی را انتخاب می‌کنند که تعطیلات را درجایی باشند که هم خوش بگذرد و هم با انجام ورزش به‌سلامتی بدنشان کمک کنند.

هزینه‌های کم مسافرت

خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی

هزینه‌های کم مسافرت ورزشی

امروزه مسافرت در سراسر جهان بسیار ساده‌تر از قبل انجام می‌شود. راه‌اندازی چند خطوط هوایی ارزان‌قیمت باعث شده گردشگران ورزشی برای کشف تقریباً تمام مقصدهای ورزشی در دنیا کار راحتی داشته باشند و با خرید بلیط هواپیما آن‌هم به‌صورت ارزان‌قیمت و چارتر سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشند.

 

۱-تعریف گردشگری ورزشی

۲-ﻧﻘﺶ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﮔﺮدﺷﮕﺮی ورزﺷﻲ در ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮان ورزﺷﻲ

۳-اهمیت توجه به توریسم ورزشی
۴-تجارت ورزش و صنعت گردشگری درایران وجهان

۵-ماهیت و توسعه گردشگری ورزشی

۶-توریست‌های ورزشی چه کسانی هستند

۷-تاثیرات اقتصادی گردشگری ورزشی

۸-مزیت های اقتصادی رویدادهای ورزشی

۹-نقش گردشگری ورزشی درکارآفرینی اجتماعی

۱۰-مصرف کنندگان رویداد ورزشی آنلاین: نگرش، کیفیت رضایت

۱۱-گردشگری جغرافیایی برای افراد دارای معلولیت در کشورپرتقال: فرصت ها و چالش ها

۱۲-گردشگری ورزشی و کمک به زندگی معلولان

۱۳-آگاهی از انتظارات مشتریان ورزشی ومدیریت ذائقه آنان

۱۴-نقش کیفیت خدمات گردشگری دررضایتمندی گردشگران ورزشی

۱۵-اهمیت تماشاگران برای سازمان های ورزشی

۱۶-درک عمیق خواسته های مشتریان

۱۷-جهانی شدن ورزش

۱۸-ﻣﺤﻮر اﺳﺎﺳﻲ در ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺟﺎﻣﻊ، ﻣﺸﺘﺮی اﺳﺖ.

۱۹-مشتریان آکادمی المپیک چه کسانی هستند.

۲۰-نقش رسانه های ورزشی درشکل گیری هویت تیمی و رابطه آن با وفاداری درهواداران فوتبال

۲۱-نکات پژوهشی از مقاله:بررسی انگیزه های حضورتماشاگرانونقش آن بروفاداری به مقصددر توردوچرخه سواری بین المللی آذربایجان

۲۲-استقبال شهروندان از مسابقات ورزشی

۲۳-ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ در ﺟﺬب ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮان و ﺑﺎزدﻳﺪ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن مسابقات ورزشی

۲۴-اهمیت گردشگری ورزشی

۲۵-اهمیت بازاریابی برای گردشگری ورزشی

۲۶-انواع گردشگری ورزشی

……

۳۸-پژوهش های انجام شده در زمینه موضوع

…….

۴۴-فرآیند بازاریابی

۴۵- متغیرهای پژوهش

۴۶- مدل مفهومی پژوهش

…….

۷۳-پیشنهادات پژوهش (ادامه)

۷۶-چالش های توریسم ورزشی ایران

۷۷- فرصت های توسعه توریسم ورزشی ایران
۷۸-رویکردمدیریتِ مطلوبِ عملیاتی و استراتژیکِ توریسم ورزشی

۷۹- پیشنهاد ها و راهبردها در راستای موفقیت گردشگری ورزشی-ادامه


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

جایگاه ایران در روند منطقه گرایی خاورمیانه

جایگاه ایران در روند منطقه گرایی خاورمیانه

هدف از پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته روابط بین‌الملل بررسی جایگاه ایران در روند منطقه گرایی خاورمیانه می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات221
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیعلوم سیاسی

توضیحات کامل

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته روابط بین‌الملل

جایگاه ایران در روند منطقه گرایی خاورمیانه

 
 
 
چکیده :
در هزاره سوم، آهنگ جهانی شدن پر شتاب تر از گذشته است و نظام های سیاسی برای ماندن و آمادگی در میدان رقابت جهانی به گروه بندیهای منطقه‌ای روی آورده اند. از آنجا که کشورها به تنهایی همه مؤلفه های توسعه و رشد را در اختیار ندارند، برای دستیابی به آرمانهایی که به صورت جزیره ای و مورد امکانپذیر نیست. تلاش می کنند با تشکیل سازمانهای منطقه ای موجبات رونق اقتصادی، توسعه سیاسی و یا ترتیبات امنیتی را در یک منطقه ی جغرافیایی فراهم سازند.در این میان خاورمیانه با توجه به تحولات نظام بین الملل در کانون توجهات جهان قرار دارد. لذا این منطقه نمی تواند بدون دگرگونی اساسی در ذهنیتها و باورهای خویش در نظام جهانی پای بر جا بماند. در منطقه خاورمیانه نیز برای ایجاد همکاری های منطقه ای اقداماتی انجام گردیده است. هر چند که مجموعه ای ازعوامل داخلی و متغیر عامل خارجی سبب بروز دشواریهایی در مسیر تحقق همکاریهای منطقه ای در این منطقه شده است. 
 
وجود مؤلفه های مشترک می تواند زمینه را برای ایجاد سازمانهای منطقه ای فراهم سازد.جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در کانون تحولات خاورمیانه قرار دارد، از ابتدای تأسیس خود کوشیده است تا کشورهای منطقه خاورمیانه را در حول محور استقلال سیاسی و عدم وابستگی اقتصادی با یکدیگر متحد ساخته و دست بیگانگان را از منابع طبیعی عظیم این منطقه کوتاه نماید. آنچه دراین میان حائز اهمیت می باشد طرح این پرسش است که با توجه به تحولات خاورمیانه و نظام بین الملل چه نوع منطقه گرایی می تواند منافع ملی کشورهای خاورمیانه و تثبیت قدرت منطقه ای ایران را در روند جهانی شدن تامین کند؟
 
یافته های علمی در پایان نامه پیش رو در پاسخ به سؤال مذکور معتقد است که منطقه گرایی در خاورمیانه در عصر جهانی شدن علاوه بر آنکه می تواند به تقویت روابط اقتصادی و تجاری کشورهای خاورمیانه در نظام بین الملل کمک کند، از پتانسیل رفع تهدید های مشترک همچنین ایجاد فرصتهای نوین نیز برخوردار است و در این میان ایران به لحاظ موقعیت ژئوپلتیک و ژئواکونومیکی خاص در خاورمیانه می تواند مرکز ثقل منطقه گرایی در خاورمیانه باشد. متن حاضر با بهره‌گیری از متد توصیفی – تحلیلی ضمن توصیف ساختارهای موجود در خاورمیانه و تحلیل طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا به عنوان آخرین طرح منطقه‌ای در خاورمیانه به این نتیجه می‌رسد که مهم‌ترین راهکارهای تحقق منطقه‌گرایی در خاورمیانه از طریق اعتماد سازی، نهادینه سازی، تنش زدایی، قانون گرایی و افزایش همیاری‌ها و مبادلات منطقه حاصل می‌گردد.
 
 
کلمات کلیدی:

خاورمیانه

جهانی شدن

منطقه گرایی

جمهوری اسلامی ایران

ایران و سیاست خاورمیانه ای آمریکا

 
 
 
مقدمه : 
منطقه گرایی که از دهه 1950 طرح و مورد ارزیابی قرار گرفته، با بهره گیری از مصادیق عینی و ریشه یابی زمینه های بروز جنگهای جهانی، مدلهای جدیدی از همکاری بین کشورها در سطح منطقه ای ارائه می کند مبنای اصلی این نظریه روند همکاری اقتصادی و فنی اروپای غربی بوده که تحت تاثیر فضای حاکم بر جنگ سرد، مسائل بین المللی را تبیین و راهکارهایی را ارائه می نماید. در دوران پس از جنگ سرد و فروپاشی شوروی ، منطقه گرایی به عنوان پیش شرط تحول ساختاری در امور بین الملل می تواند چارچوبی برای تحقق امنیت دسته جمعی، مشترک، همنوا و فراگیر محسوب شود که توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورهای واقع در یک محیط جغرافیایی را فراهم سازد. 
 
منطقه گرایی در شرایطی که روند جهانی شدن شتاب بیشتری به خود گرفته است می تواند در تعامل با جهانی شدن قرار بگیرد. اتحادیه های منطقه ای می تواند آفریننده بستر های لازم برای زیر ساختهای فیزیکی باشد که روند جهانی شدن را برای دولتها تسهیل می کند.در این رهگذر کشورهای خاورمیانه در قالب منطقه گرایی و اتحادیه های منطقه ای از حقوق خویش حفاظت کرده ، امنیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خویش را تضمین کنند. در واقع، منطقه گرایی نوین در خاورمیانه میتواند تمرینی مناسب برای ارتقای توان بازیگری کشورهای منطقه در عصر جهانی شدن محسوب شود و زمینه‌های مطلوب را برای ارتقای نقش آفرینی آنان از رهگذر مدیریت پویا و منعطف تحول، توسعه متوازن و پایدار، ظرفیت ها و توانایی های منطقه ای، هنجار سازی در سطح بین المللی، تقویت چند جانبه گرایی و گسترش فرایند تعاملات سازنده سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و ارتباطی در پرتو احترام متقابل میان فرهنگها و تمدنها را فراهم آورد. 
 
تاکید ویژه این پایان نامه بر ایران از این منظر می باشد که از یک طرف جمهوری اسلامی ایران جزء معدود کشورهایی است که با داشتن پانزده همسایه در چهار زیر سیستم منطقه ای (Regional Subsystems) شامل آسیای مرکزی ـ قفقاز، خلیج فارس (عراق ، عربستان سعودی، کویت، عمان ، امارات متحده عربی، قطر و بحرین) ، شرق مدیترانه (شامل کشورهای اردن، سوریه، لبنان، ترکیه، اسرائیل و مصر) و آسیای جنوب غربی (افغانستان، پاکستان و هندوستان) قرار گرفته است. دگرگونیهای منطقه ای در هر یک از زیر سیستم های مذکور خواه ناخواه بر امنیت ملی ایران تاثیر گذار بوده و خواهد بود.از سوی دیگر تحولات نظام بین الملل پس از فروپاشی شوروی و امکان تبدیل شدن ایالات متحده به هژمونی برتر در عرصه جهانی سبب شده است که ایران موقعیت و جایگاه ویژه ای نسبت به قبل در خاورمیانه پیدا کند.
 
 علیرغم اینکه موقعیت ژئوپلتیکی ایران در طی سالیان گذشته و خصوصاً در عرصه بازی قدرت شرق و غرب سبب شده بود تا به عنوان حائل میان این دو بازیگر جهانی، خود را حفظ کند اما در شرایط کنونی، نبودن بازیگر رقیب در برابر امریکا سبب شده است تا واشنگتن برای اعمال نظم نوین جهانی خود، به کشورهای معارض با منافع خویش و علی الخصوص ایران فشار بیشتری وارد کند. بنابراین در زمانی که زمزمه های انزوای ایران در عرصه جهانی همواره دیده دمیده می شود، اتحادیه های منطقه ای میتواند ایران را از این سیاست امریکا در مصونیت نگاه دارد و منافع ایران را در فرصتهای جدید تامین کند. این پایان نامه به دنبال یافتن بهترین نوع منطقه گرایی در خاورمیانه می باشد که ضمن اینکه منافع ملی کشورهای خاورمیانه را تامین کند، ایران با توجه به چشم انداز بیست ساله دریک موقعیت برتر قرار دهد. 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات 
1- بیان مسئله تحقیق
2- اهداف تحقیق
3- اهمیت تحقیق
4- پیشینه تحقیق
5- روش تحقیق
6- سوال تحقیق
7- فرضیه تحقیق
8- قلمرو تحقیق
9- سازماندهی تحقیق
 

فصل دوم : چارچوب نظری با تاکید بر خاورمیانه 

چار چوب نظری
همگرایی
جهانی شدن

مقطع اول: جهانی شدن از اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960

مقطع دوم: جهانی شدن از نیمه ی دهه ی دوم 1990 تا کنون

رهیافت های گوناگون نسبت به جهانی شدن
منطقه گرایی
الزامات منطقه گرایی

منطقه گرایی و تبیین روابط بین الملل در دوران جنگ سرد

پایان جنگ سرد و گسترش منطقه گرایی

منطقه گرایی و تبیین موقعیت کشور های در حال توسعه

مفهوم نظری خاورمیانه، ناکارآمدی در تعریف خاورمیانه

خاورمیانه در یک نگاه

1- موقعیت جغرافیایی
2- منابع طبیعی
3- خطوط مرزی
4- ناهمواریها
5- عوامل انسانی
 

فصل سوم: موانع و عوامل منطقه گرایی در منطقه خاورمیانه 

موانع درون منطقه ای
1- موانع اقتصادی
2- موانع سیاسی
3- موانع اجتماعی ـ فرهنگی
4- موانع سازمانی
موانع فرامنطقه ای
    آمریکا
    اسرائیل

جنگ و درگیری در خلیج فارس

بررسی عوامل منطقه‌گرایی در منطقه خاورمیانه

1- همکاری
2- نزدیکی جغرافیایی
3- کشورهای خاورمیانه مجموعه ای در حال توسعه
4- منابع نفتی
5- بحران آب و لزوم همکاری های منطقه ای
6- اسلام، دین مشترک منطقه
 

فصل چهارم : نظم های منطقه ای در خاورمیانه عربی 

سازمان های منطقه ای در خاورمیانه عربی

منطقه گرایی در خاورمیانه: تجربه های گذشته

اشکال کنونی منطقه گرایی درخاورمیانه
تشریح منطقه گرایی در خاورمیانه
نتیجه گیری
 

فصل پنجم: طرح خاورمیانه بزرگ و تأثیر آن بر جمهوری اسلامی ایران 

پیشینه طرح خاورمیانه بزرگ
نو محافظه کاران آمریکا و خاورمیانه
مفاد مفروضه های طرح خاورمیانه بزرگ
1- توسعه سیاسی: دموکراتیک سازی
2- توسعه علمی ـ آموزشی
3- توسعه اقتصادی
خاستگاه و اهداف طرح خاورمیانه بزرگ
1- راهبرد امنیت ملی آمریکا
2- نقش ملی آمریکا
3- اهداف خاورمیانه ای آمریکا
طرح خاورمیانه بزرگ و تعارض منطقه ای
واکنش کشورهای عربی
واکنش کشور های اروپایی
نتیجه گیری
تأثیرات طرح خاورمیانه بزرگ بر جمهوری اسلامی ایران
   الف: چالش های نظامی
   ب: چالش های سیاسی
   ج: چالش های اقتصادی و اجتماعی
فرصت ها
   الف: فرصت های ملی
   ب: فرصتهای منطقه ای
ایران و سیاست خاورمیانه ای آمریکا
1- بعد جهانی
2- بعد منطقه ای
3- بعد داخلی
 

فصل ششم: منطقه گرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

پیدایش منطقه گرایی در سیاست خارجی ایران
ابعاد ژئوپلیتیک و وجوه کارکردی
عوامل مؤثر در دیدگاه منطقه ای ایران
منطقه گرایی ایران وآسیای مرکزی
ایران و سازمان همکاری دریای خزر
ایران و سازمان همکاری شانگهای
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود